Identyfikacja wizualna  i projekty graficzne.

(Corporate Identity, CI, Key Visual, Branding, Graphic Design) 

Identyfikacja wizualna

To graficzna interpretacja marki, która przemawia do odbiorców. Jest spójnym opracowaniem wizerunku graficznego firmy. Oznacza to, że wszystkie materiały firmowe, takie jak strona internetowa, logo, wizytówki, foldery, materiały marketingowe są wykonane w jednej spójnej linii graficznej. W znaczący sposób podnosi to ocenę i postrzeganie firmy przez potencjalnych klientów.

Identyfikacja wizualna spełnia nastepujące funkcje:

  • wyróżnia firmę na tle konkurencji,
  • zwiększa i poprawia rozpoznawalność marki / brandu,
  • wyznacza spójny kierunek działań reklamowych i marketingowych,
  • jest narzędziem wspierającym prezentację marki dla kontrahentów,
  • systematyzuje i wzmacnia wizerunek firmy,

 

Jakie elementy powinien zawierać system identyfikacji wizualnej.

Projekty i wytyczne opisujące daną identyfikację wizualną, powinny być opisane w księdze znaku, która zawiera takie elementy jak:
  • Graficzny projekt logo / logotypu wraz z opisem kolorów, przedstawieniem wersji monochromatycznej oraz na różnych dopuszczalnych tłach. Określa minimalną wielkość znaku i pole bezpiecznego użycia na różnych polach eksploatacji.  Opisuje zakazy stosowania znaku graficznego.
  • Typografia: W tej części są określone nazwy i kroje dopuszczalnych w użyciu czcionek, na danym sposobie użytkowania (internet, druk, telewizja itp).
  • Projekty materiałów drukowanych takich jak: wizytówki, papier firmowy, teczki reklamowe, notatniki, segregatory, koperty, materiały prasowe, wzory prezentacji multimedialnych
  • Pokazuje przykłady zastosowania zaprojektowanego znaku na gadżetach reklamowych (długopisy, kubki, ubraniach). Wizualizuje oznaczenia budynków, samochodów.
Zawartość księgi znaku może być różna w zależności od wymagań klient.

Jak wygląda przykładowa ścieżka projektowa dla klienta.

Na początku chcemy poznać klienta jego pole działania. Zapoznajemy się z historią firmy. Poznajemy produkty i usługi jakie firma oferuje. Jak wygląda rynek na którym działa. Kim są klienci oraz jakie są strategie marketingowe. W oparciu o zebrane informacje przygotowujemy pierwsze projekty logo / logotypu do pokazania zamawiającemu. Nad którymi wspólnie pracujemy dochodząc do wersji końcowej. Następnie przygotowujemy pozostałe elementy identyfikacji wizualnej umieszczonej w księdze znaku.

Jak pracujemy?

W naszych pracach dążymy do tego, by odróżnić firmę od konkurencji za pomocą wyróżniających się projektów graficznych. Aby sprostać takim oczekiwaniom naszych klientów, oferujemy pomoc w budowie wizerunku od podstaw, rozbudowę lub rewitalizację istniejącej identyfikacji wizualnej marki w celu umocnienia jej pozycji na rynku. Jeśli macie Państwo pytania. Potrzeba jest wycena prac lub konsultacja. Zapraszamy do kontaktu z nami.

Dołącz do grona naszych Klientów

Jeśli chcesz poznać naszą ofertę, porozmawiać, poznać nas.
Zapraszamy do kontaktu z nami.

Pin It on Pinterest

Share This